maanantai 14. joulukuuta 2015

Vuosi vuoristoradassa

Viime vuoden lopulla kirjoitin fiiliksistäni seuraavasti: "Niin paljon yhteen vuoteen mahtuu, ettei sitä edes tajua. Iloa ja naurua, surua ja itkua. Toivoa ja kiitollisuutta, pelkoa ja vihaa. Kaikkea on koettu, virheistäkin toivottavasti opittu."



Täysin sama pätee tähänkin vuoteen, mutta potenssiin sata. Vuodessa on ollut aikoja, jotka todella olivat Huippuja isolla H:lla. Monen muuttujan summana siinä on ollut myös aika, joka oli lähes sysimusta vailla toivonkipinöitä. Mutta ennen kaikkea näistä on syksyn mittaan muodostunut kokonaisuus, jonka voisi yksinkertaisesti nimetä elämäksi, joka antaa, mutta myös ottaa. Takana on siis ehdottomasti tähänastisen elämäni raskain, mutta myös opettavaisin ja vahvistavin vuosi. Olen oppinut järjettömän paljon toisilta ihmisiltä, mutta vielä enemmän itsestäni. Haluan uskoa ja uskonkin, että olen pystynyt keräämään tulevaisuuden varalle paljon eväitä ja oppeja, vaikka en koekaan, että vuosi olisi tehnyt musta millään tavalla parempaa tai huonompaa ihmistä. 

Olen vuoden aikana menettänyt muutamia todella tärkeitä ihmisiä, joutunut luopumaan asioista tai lähtemään paikoista, joista en itse olisi halunnut. Vastavuoroisesti olen kuitenkin kokenut yllättäviä tutustumisia mahtaviin ihmisiin, joiden kanssa en sitä osannut edes kuvitella. Kiitos kaikille, jotka olette kulkeneet vuoden tai edes osan siitä kanssani ja mahdollistaneet tämän elämänkoulun "kasvuvuoden" mulle. Erityiskiitos niille muutamille, jotka antoivat kerrankin mun vaan olla huolehdittavana ja nostaa kädet ylös, silloin, kun en muuhun kyennyt. Te onnistuitte palauttamaan uskon itseeni ja siihen, että voimavarat oman elämän eteenpäin viemiseen palaavat kyllä aikanaan! Peace and love!

xoxo - J

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti